Baukjen Anema
AdminPlusser | Hulp administratie nabestaanden

AdminPlusser: Baukjen Anema

Administratieve ondersteuning na overlijden

“Voordat ik begon met mijn bedrijf AdminPlusser, heb ik in mijn familie en werk te maken gehad met de administratieve en financiële nasleep van een overlijden. Ik heb zelf ervaren hoeveel werk het is en wat er aan kennis en kwaliteiten nodig is om een en ander goed af te ronden. En dat in een emotioneel zware periode.

Ik heb ook ervaren dat ondersteuning in deze fase van groot belang is: overzicht creëren helpt in een rouwperiode waarin het vaak niet eenvoudig is om alles draaiende te houden.


Ik heb me destijds regelmatig afgevraagd hoeveel mensen ondersteuning nodig hebben bij dit ingewikkelde en veelomvattende proces. Vaak is ook de computer onmisbaar om zaken voor elkaar te krijgen.

Voor mij was het de reden om te starten met AdminPlusser en op deze manier nabestaanden te ondersteunen met mijn kennis en kwaliteiten.”

Heden…. “Ik had bij de start nog geen idee of er behoefte aan mijn dienstverlening zou zijn. Maar inmiddels weet ik dat er mensen zijn die op zoek zijn naar administratieve ontzorging na een overlijden. In de afgelopen jaren heb ik vele nabestaanden geholpen. Daarnaast komt ook regelmatig de vraag of ik wil helpen om een overzicht te maken van wat er geregeld moet worden na een overlijden. We inventariseren samen stap-voor-stap alles wat er is geregeld (bankrekeningen, verzekeringen, hypotheken etc.) en wat er verandert na een overlijden (inkomen, tenaamstelling, contracten etc.). Dat geeft rust, zo is de ervaring.

Dertig jaar werkervaring

“Ik breng 30 jaar werkervaring mee op verschillende terreinen. Van medewerker voorlichting, medewerker marketing en verkoop, vertrouwenspersoon, officemanager tot manager personeel en organisatie.

Functies waarbij het belangrijk is om te plannen, organiseren en realiseren, luisteren, overzicht te creëren en te weten waar je informatie vandaan haalt.

Het zijn ook functies waarbij het belangrijk is dat mensen zich vertrouwd en veilig voelen en waarbij zij er 100% van op aan moeten kunnen dat er zorgvuldig en vertrouwelijk met hun gegevens wordt omgegaan.

Kunt u wel wat hulp gebruiken van iemand die praktisch is ingesteld, goed is in plannen en organiseren, financieel inzicht heeft en oprecht geïnteresseerd, integer en betrouwbaar is?

Lid van: