Wat is een persoonlijk memorandum?

Een persoonlijk memorandum is een document met belangrijke informatie die nabestaanden (executeur) nodig hebben na een overlijden. Het brengt alle relevante zaken overzichtelijk in kaart. Zoals persoonlijke gegevens, familie, inkomen, bankzaken, verzekeringen, woning, media, auto en vervoer, abonnementen en lidmaatschappen.

Het is ook mogelijk om in het document ook uw wensen op te nemen ten aanzien van uw uitvaart.

Helaas blijkt in de praktijk vaak dat nabestaanden na een overlijden veel moeten zoeken. Het is niet altijd duidelijk waar belangrijke informatie te vinden is. Denk aan praktische informatie als online bankrekeningen en accounts.

Samen een Persoonlijk Memorandum opstellen

€ 325 (incl. BTW)

Inclusief:

      • 2 uur bij u thuis: vastleggen van alle informatie in het persoonlijk memorandum. Vooraf ontvangt u een checklist zodat u de benodigde informatie kunt verzamelen;
      • 3 uur: voorbereiding en verdere uitwerking door AdminPlusser;
      • Persoonlijk memorandum op papier in een opbergmap en/of digitaal.

Binnen straal van 20 km rond Zeewolde: geen facturering van reiskosten en reistijd.


Exclusief:

      • het ordenen van alle relevante zaken in ordners: extra service op basis van uren: € 52,50 per uur (incl. BTW) en kosten van de aanschaf van benodigde ordners en tabbladen;
      • buiten straal van 20 km rond Zeewolde: € 0,23 per km en € 22,50 per uur reistijd (incl. BTW).

Afsluiten abonnement jaarlijkse update: € 60,- per jaar (incl. BTW).

Wilt u dat uw administratie na uw overlijden duidelijk is?

Zodat uw nabestaanden / executeur weten:

  • Waar u belangrijke papieren bewaart. Zoals testament, codicil, hypotheek, bankzaken, verzekeringen en autopapieren;
  • Wie op de hoogte van uw overlijden moet worden gebracht. Zoals familie en werkgever;
  • Van welke verenigingen of organisaties u lid bent;
  • Wat er na uw overlijden geregeld moet worden.

Stel dan een persoonlijk memorandum op.